دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

رهایی: کسری بودجه ۲۵۰ میلیارد تومانی برای توسعه امکانات رفاهی/ آغاز فرایند ساخت خوابگاه‌های جدید از مهر ۱۴۰۳ 

رهایی: کسری بودجه ۲۵۰ میلیارد تومانی برای توسعه امکانات رفاهی  آغاز فرایند ساخت خوابگاه‌های جدید از مهر ۱۴۰۳ 
رئیس دانشگاه امیرکبیر گفت: حدود ۲۴۰ تا ۲۵۰ میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه‌های مجردی و متاهلی کسری بودجه داریم، اما همه رقم از سوی دولت قابل وصول نیست.
کد خبر : 933715

علیرضا رهایی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا، اظهار کرد: ترم تحصیلی جدید در دانشگاه امیرکبیر از ۱۷ شهریور آغاز شده است. 

وی افزود: در تیر ۱۴۰۳ برنامه فشرده آماده سازی خوابگاه‌ها انجام شد و دانشجویان فعالیت‌های تحقیقاتی خود را در آن به ثمر نشاندند. 

رهایی تصریح کرد: برای هر کدام از نودانشجویان خانم و آقا در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد خوابگاه مستقل در نظر گرفته شده است و با وجود حساسیت‌هایی که از مدرسه به دانشگاه دارند، پس تلاش کرده ایم تا ملزومات مورد استفاده آنها کامل پیش بینی شود. 

رئیس دانشگاه امیرکبیر ادامه داد: نودانشجویان تحصیلات تکمیلی در خوابگاه‌ها مستقر هستند و نودانشجویان کارشناسی از اواسط مهر در اسکان‌ها حاضر می‌شوند، امیدوار هستیم تا با جذب کمک‌های خیرین روند بهبود تجهیزات خوابگاه‌ها همچنان ادامه یابد. 

رهایی اضافه کرد: با برخی از خیرین به توافق رسیده ایم تا ساخت و توسعه خوابگاه‌ها هر ساله اتفاق بیوفتد؛ بر همین اساس از مهر ۱۴۰۳ فرایند ساخت خوابگاه‌های جدید آغاز می‌شود. 

وی با اشاره به وضعیت بودجه برای تحقق امکانات رفاهی که از قبل پیش بینی شده است؛ اظهار کرد: در حال حاضر، تعداد خوابگاه‌های متاهلی کم است و اگر بخواهیم برای توسعه خوابگاه‌های متاهلی و مجردی اقدام کنیم حدود ۲۴۰ تا ۲۵۰ میلیارد تومان کسری بودجه خواهیم داشت. اما، همه رقم از سوی دولت قابل وصول نیست و باید از سازمان امور دانشجویان کمک‌هایی دریافت کنیم. تلاش می‌شود تا بخشی از اعتبار مورد نیاز را به طور تدریجی از خیرین تحقق بخشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب